Warszawa bez pociągów dalekobieżnych

Już za kilka lat ma się rozpocząć długotrwała modernizacja linii średnicowej w Warszawie. Zarząd Transportu Miejskiego szacuje że utrudnienia w ruchu pociągów mogą potrwać nawet pięć lat.
Pierwsze informacje o możliwych utrudnieniach podał Wiesław Witek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie. Według tych informacji na kolei czeka nas trudny okres od 2017 r. W tym czasie ma się zacząć ogromna, pięcioletnia modernizacja linii średnicowej – układu podmiejskiego i dalekobieżnego. Razem z koleją przebudowane będzie wiele obiektów drogowych – 8-9 obiektów inżynieryjnych, jak wiadukty nad Sokolą, Targową, Zamoyskiego, także razem z utrudnieniami na kolei warto się przygotować na kolejne utrudnienia na drogach.
Utrudnienia dla pociągów dalekobieżnych
Prace które będą trwały szacunkowo pięć lat oznaczają sporo poważnych zmian w ruchu pociągów, w szczególności tych dalekobieżnych. – Mamy gwarancję, że pociągi miejskie będą zawsze jeździły po średnicy. W tym czasie pociągi dalekobieżne będą przeniesione na dworzec Gdański – mówi Wiesław Witek. W związku z tym, nawet gdy prace prowadzone będą na torach podmiejskich, pociągi SKM mają jeździć przez Warszawę Centralną, a dalekobieżne – w dalszym ciągu przez Warszawę Gdańską.
No Comments for “”